Kanske det sista inlägget i denna blogg!

Men ta det lugnt, jag kommer starta en ny.
Funderar ännu på namn.

calmarenyckelmofo.blogg.se kanske det blir.

M/S Calmare Nyckel är vårat skolfartyg så det verkar rätt naturligt att använda henne som bloggnamn.

Jo, iaf, nu är jag hemma iaf.
Otroligt seg resa hem från Brofjorden.

Vaknade upp av alarmet jag satt på klockan sex. Drog mig upp för att packa det sista och slöa lite av den sista tiden ombord.
Olofs pappa skulle hämta oss runt halv nio tiden utanför gaten så det var ingen brådska.
Åt frukost i lugn och ro och sa sedan hejdå till alla som var vakna.
Runt åtta gick vi för sista gången av landgången släpandes våra väskor.
Kajen har aldrig känts så lång.
Väl utanför gaten fick vi vänta på Olofs pappa. Såg under tiden Okland göra sig redo att ge sig av mot Gävle.
Efter en stund kom då Olofs pappa och vi åkte iväg. En sista glimt av Okland fick man allt.
Åkte bil till Stenugnssund där jag blev avsläppt för att ta bussen till Götet.
Sagt och gjort. Runt elva var jag på Nils Ericson Terminalen i GBG.
Gick runt där i en dryg timme tills tåget gick.
Första klass är inte ofta man åker. Fint de. Tyst och sköna säten.
Pga, vädret så blev ju så klart tåget försenat. I Laxå förlorade loket tryckluften och hade därför inte nog med bromsar. Vi gick därför med reducerad fart till Halstaberg där vi fick ett nytt fräsht lok.
Allt resulterade i åttio minuters försening.
Kom in till centralen sex minuter över sex, pendeln skulle gå nitton över.
Rusa, rusa, rusa.
Hann med pendeln med fyra minuter tillgodo.
Hade suttit på nålar hela resan, enda sen jag fick reda på att vi var försenade.
Satt förtvivlar och ringde folk om tider när pendlarna och båtbussar gick.

Men allt löste sig tillslut.
Fem över åtta seglade Visby ifrån Nynäshamn.
Firade på båten med kebabtallrik med en Wisby Pils och Wisby Weisse till:D

Tjugo över elva gick jag av båten och hamnade i armarna av min mor.
Fan så skönt att va hemma.

Var raka vägen hem, kom i säng rätt sent. Var ju tvungen att uppdatera mig en massa om vad som hänt osv.

Vaknade runt åtta idag. Drog mig upp ur min egen säng och gick ut för att äta frukost.
På planeringen stod att åka hem till Josefine och få lite tid med henne innan hon åkte iväg.
Åkte dit till halv ett.
Var mycket trevligt, visade lite bilder från Island, drack kaffe och åt Josefines lussekatter och snackade skit. Fick också jättefina julklappar av bästa Josefine. Fyra glöggglas, två pockets, men det finaste var en kollagetavla hon själv gjort. Aww, ibland är hon bara för go<3
Blir fint att pryda väggen med hemma i Kalmar.
Halv tre åkte vi alla in till stan. Josefine, Suzanne och Jessica och hennes Micke skulle till deras gammelmormor. Jag åkte in och träffade Nelly. Gick runt en stund på stan, försökte hitta en Aino till bra pris. Utan lycka naturligt vis.
Lite före fyra fick jag ett sms av Josefine om jag kunde hämta Emma på väg ner till båten.
Visst kunde jag det. Nelson följde med.
Hämtade Emma och åkte ner till terminalen för ett sista avsked.
På terminalen väntade hela famlijen Hansson och Sarah och hennes lillasyster Enea. Sicken liten busunge. Hon hade en mössa med en boll ovanpå som jag slog lite på. Det uppskattades inte.
Men jag säger det. Ungarna älskar mig. Tror dom bara det är kul när nån ger dom lite uppmärksamhet.

Var väl inte det lyckligaste avsked, men hon kommer ju tillbaka. Emma lovade att dom inte skulle göra en Mea och stanna down under.
När kramkalaset var över och flickorna checkat in, drog jag mig därifrån. Stannade lite utanför och pratade lite om nyårskalas med Sarah.
Sen åkte jag och Nelson upp på öster igen. Mötte upp Nelsons kompis.
Besökte Dressman och köpte ny skjorta och byxor till nyår.
Nelly hade sagt att Jonas var i stan. Han hade varit på besikningen och efter det skulle han till Vehå.
Jag ringde han och åkte sen hem till Vehå.
Dom var i full flärd att försöka bli kända på youtube:P
Filmen som jag hjälpte till på ett hörn att spela in kallades "Rysk äggroulette"
Den kommer säkerligen upp på Facebook ett tag. Ska länka den då.

Vid åtta skulle Jonas hem och jag gjorde samma sak.
Hade börjat prata om nyårsfirande med Jonas. Verkar nu som det blir lite middag/fest i Rone på nyår.
Ska bara få ihop lite folk.

Efter att ha tankat i Slite så åkte jag hem.
Där väntade en far som jag inte sett på två månader, samt pannkakor och mina julklappar.
Fick lite böcker av mor och far. Numera kan en bok om whiskey, öl och husmanskost tillräknas min bokhylla. Fick också en elljusstake och två schyssta småtavlor.

Jo, det var de dagarna det.
Imorn kanske jag startar min nya blogg.
Kommer inte uppdateras lika ofta som den förra, men snart så ska man ju ut på det stora blå igen och då ska jag igång igen.:D

Untill then, http://calmarenyckelmofo.blogg.se

Morgan, out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0