Juldagen turned också out helt ok! *<8{D

Jepp, juldagen. Dagen efter julafton. Tänk att man spenderat julen ombord en båt.
Inte så jäkla många som gjort de nej. Kanske inte nått att rekommendera direkt, men det var ju inte direkt otrevligt hellre. Man är ju som en famlij ombord också.

Jaja, snart får man då mönstra av. Ska prata med Mathias imorn om han, agenten eller rederiet kan ordna nått. Mina planer att mönstra av här har verkligen gått upp och ner. Jävla branch detta. Inget går någonsin enligt tidtabell. Tacka vet jag färjetrafik.
Iaf, trodde vi skulle gå in idag. Då hade jag isf mönstrat av imorn, men vi är ännu inte med på lotslistan så vi får se. Söndag verkar som en bra dag. Någe tåg går det väl ändå.
Så, vi går förmodligen in och lastar imorn för/eftermiddag. Lastar i 24+h då kan man hoppa av på söndag utan problem. Katsching!^^
Bara nu rederiet kan fixa ihop nått. Inte billigt om jag fixar det själv serru. Muhahaha, tror dessutom inte att jag kan boka sjömansbiljett själv. Om jag nu ska flyga.
Det ordnar sig.

Idag har varit en rätt produktiv dag, trots att jag varit ledig.
Sov lääääänge. Gick upp halv elva och tog mig en kopp kaffe och två varma mackor som blivit kvar sen frukost. Satt mig sen i tv-rummet och slöade fram till lunchen.
Julbordsrester blev det till lunch. Jag åt därför bara köttbullar, rödbetssallad och Jansson:D Muahahahhaha!
Gick sen upp på bryggan och var där i ett antal timmar. Snackade med styrmän och Christian.
Passade också på att göra klart de uppgifter som var kvar i journalen. Har ännu några kvar, men dessa har jag alla info jag behöver till i papper Lee och Kenneth skrivit ut till mig. Checklistor för utrustning och serviceinstruktioner till diverse maskiner. No problemas.
Tiden gick, såg lite på tv och väntade på middag.
Nångång där så åkte MOB-båten iväg. Spekulerade lite om vem det kunde vara.
Visade sig vara matrosvikarien. Jonas Konradsson, tjörnbo går S3 i Kalmar, dvs treårig kapten.
Tyckte ja kände igen snubben, men jag visste inte varför. Nu vet ja ju. Har sett han i skolan och i baren på Sjukan!

Efter middagen som bestod av potatiskroketter och fisk så började vi alla elever titta på City of God. Samma folk som gjort Tropa de Elite. Men jag såg bara en halvtimme eller så. Gick istället upp på bryggan och mjölkade Marlo på fler svar till Journalen som Kenneth och Pär inte velat släppa till mig.
Dom tyckte ja skulle gå ut i snöstormen och kolla istället. Usch, naj då är ja hellre på bryggan och kollar i pärmar.

Jo, nu sitter jag här!
Ska väl föröska hitta på nått mer ikväll iaf.
Klockan är ju bara barnet.
Imorn blir det sista rycket med Journalen. Underskrifter ska fixas mm. Sen så ska jag börja packa och stuva ner allt skit i väskan.

Men den dagen den sorgen.

Morgan, out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0