Julafton turned out ganska bra iaf! *<8{D

Ho ho ho!
Julafton ombord en båt, trodde det skulle va mycket värre, men det var helt ok!
Visst, kvällen är inte slut än, men det som varit har varit över förväntan.
Grinchen, Kalle Anka, glögg, julklapp och julkäk. Precis som de ska va, exklusive snappsen då. Klarar mig väl utan den. Höglandsparken ska ta slut när jag kommer hem iaf.

Började dagen i tro att man var ledig. Tog det lugnt vid frukost. Åt min julgröt i lugnanro och gick sen in och la mig i tv-rummet och tittade på tecknat. Halv nio kom dock Olof in i full mundering och sa att vi visst jobbade.
Lite smått sur traskade jag ner i maskin.
Sen gick tiden fort. Trots att Wetpacken numera dränerar till akter länsbrunn så var det vatten mellan skotten vid huvudmaskin. Fick uppdraget av Marks att fixa det.
Så, spenderade hela förmiddan på babords och styrbords tanktopp. Något enformigt arbete, men det gick an.
Min något förstörda julaftonsmorgon vände snart när tiden gick fort och vid lunch så var den på topp.
Eller den kunde nog varit högre om det inte varit lutfisk till lunch...
Jag hade sagt att jag inte skulle äta ris under julen, inte inräknat julgröten då, men det fick bli stekt ris med räkor till lunch iaf. Det var iaf gott.
Det var som tur var inte heldag idag och efter lunchen spelades julmusik på högsta volym i hytten.
Tog det piano i väntan på Kalle Anka. Duschade och slängde på mig skjortan och de något utslitna "finbyxorna".
Runt tvåtiden slog jag mig ner i tv-soffan och såg slutet på Grinchen. Fler ur besättningen följde snart.
Klockan tre var hela besättningen samlad, till och med alla filippiner, förutom Marlo som bara var nere en stund från bryggan.
Paradis, glögg, Kalle och julklapp följde.
Mycket trevlig må jag säga. Kalle Anka är rätt bra, för man behöver inte kunna svenska för att fatta. Filippinerna skrattade hela tiden.
Måste vara rätt kul att se tio vuxna män sitta och läppsynka och sjunga med till barnprogram.
Chiefen sa att det var nog det femtionde året på rad han såg Kalle Anka på julafton.
Av någon konstig anledning kommer jag alltid att tänka på min moster Mia när jag ser vissa bitar ur Kalle. Speciellt Ferdinand. Har nått att göra med att hon alltid imiterade Ferdinands mamma och den sista snubben i gänget när tjurfäktarna går in på arenan. Haha, hoppas hon läser detta xD
Efter Kalle så var det julklapps utdelning. Som jag skrivit tidigare så fick alla väskor. Inga dåliga väskor hellre. Riktigt fina laptop/dokumentväskor. Stora och bra. Får nog bli nya skolväskan.
Lite efter klapputdelningen så var det julbord. Förstår inte vad alla klagar på att det är så mycket att göra på julbordet. Anders fixade allt själv idag och han är ju bara en person:P

Rödbetssallad, rostbiff, Jansson, köttbullar, sill och ägg senare så slöade jag, Christian, Olof och Peter ihop på soffan. Såg två avsnitt av AFV.
Förstår inte vad som gör att det är så kul att se nån ramla.

Men men, nu slog klockan precis åtta. Ännu ett rekordinlägg. Kanske inte i längd, men i tid iaf.

Nu ska ja ta och dra en rulle. Imorn är det iaf helledigt. Ska bara fixa lite med avmönstring och journalen.

"Satsen ligger vit på taken,
endast Lucia rider staken"

Morgan, out!

*<8{D HO HO HO!!!

P.S

Blev inget rekordinlägg, internet segade ner när jag skulle ladda upp, så de får bli nu istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0