Bridge watch!:D

Hej igen!
Blir kanske ett lite mindre inlägg idag, är nämligen på bryggan och har bryggvakt med Pär och Rex.
Ska skriva ett lite längre imorn mitt på dagen, om jag får tid.
Passerar Dover runt lunch så ska va på bryggan då tänkte jag.
Jepp, så är det. Här uppe händer inte så mycket. Nästan inga båtar där vi är nu.
Tror vi är utanför Danmarks västkust atm.

Dagen har varit väldigt soft.
Under hela förmiddagen sydde jag och Rex ihop en ny pressening till en lotsstege.
Rex hade inte sovit så bra sen han gick på vakten efter Martin, så jag fick rätt fort kommandot och styrde arbetet. Behöver inte gå inte specifikt på hur vi gjorde, men vi klippte till canvasen och sydde sen ihop det mesta med stora nålar och vaxad tråd. Fick beröm av Lito för min och Rex insatts.
Efter att bara ha sovit fyra timmar i natt så bestämde jag mig att gå på vakten så jag skulle få sova.
Skulle ju ändå ha lite bryggtjänst.

Efter lunchen gick jag till min hytt och började kolla på Whale Wars. Jäkla bra program asså, men vilka idioter ombord Steve Irwin. Man kan ju tycka att dom borde ha lite mer erfaren besättning än mestadels inkompetenta voluntärer. Jaja, jag la mig för att sova runt halv tre och sov fram till lite före middagen.
Skönt att få sova lite.
Middagen bestod av kokt helleflundra med skirat smör, pepparot med potatis till. Mums:D
Degade mer på soffan efter middagen. Har nu sett fem episoder av WW.
Satt och tjöta med kocken fram till före åtta då jag gick upp till bryggan.

Och nu sitter jag här.

Är jag inte för trött kommer en update efter tolv, men bara om jag är människa nog.
Nu ska jag fortsätta diskutera vikingar, religon och annat tjafs med Rex, Pär och t.o.m. Mathias som hittade upp hit.

Morgan, out!

Kommentarer
Postat av: Pappa Lasse

hallå vännen mamma här! Att du var en sån hejare på att sy! Skulle behöva lite nya gardiner, kanske vi fixar det på din ledighet. Kramar i MASSOR /Mamma

2009-12-19 @ 10:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0