Bit Okland - Nord-Atlanten....1-0!

Som ni nog förstår vid det här laget så har vi äntligen fått tillbaka uppkopplingen. Jäkligt skönt.
Det rullar dock ännu, och kommer nog rulla i ett par timmar till.
Enligt Christian så ska vi va framme runt lunch imorn, det låter prima.
För övrigt så ska jag va på däck hela nästa vecka. Så som Rex har väntat. Det ska nog bli kul.

Jo, lite nya planer har vi osså.
Amsterdam är inte längre nästa resmål utan Brest i Frankrike. Ska inte va någon höjdarplats, men det är ändå utomlands. Hade ju hellre åkt till Amsterdam.
Får se hur många fler resor man följer med. Dagarna blir bara färre och färre.
Säg att vi går ifrån Brofjorden den 15e, sen ungefär fem dagar fram och tillbaka till Brest.
Hoppas som jag skrivit förut att vi får nått på Östkusten. Hade varit prima.

Jaja, får summera gårdagen och denna dag lite.
Igår lördag var som vanligt en lugn lördag. Gick ifrån Hafnafjorden runt tio. Hade på morgonen gjort större delen av säkerhetsrundan. Timmarna fram till lunch målades det i förådet. De nya hållarna fick primer på sig. Måste ha varit nått med färgen för jag fick förbannat ont i huvudet. Gick upp och såg American History X efter lunchen. Huvudvärken blev bara värre. Gick och la mig i sängen. Trots att det rullade rätt bra så fick jag sova en timme. Kände ännu av skallbanken efter det, men det var inte så farligt. Spenderade resten av dagen med att se film och ta det lungt.
Hände inget mer intressant den kvällen förän jag skulle gå och lägga mig.
Gick inte så jävla bra att sova när det rullar och slår som fan. Visst, det rullade på vägen dit osså, men inte som det gjorde då. Runt klockan två på morgonen slet jag ner bäddmadrassen på govlet och tryckte in den emellan sängen och garderoben. Där låg man iaf längsskepps istället för tväskepps. Sov inte så bra där heller. Hörde hur saker och ting gled och rullade runt i lådor, kläder som svängde fram och tillbaka på krokarna. Motorvibrationerna och ljudet är man van med, men alla andra ljud är lite jobbigt.
Var rätt trött och mörbultat när jag gick upp imorse. Hade rätt ont i ryggen efter natten på en bäddmadrass på golvet.
Drog mig ner till frukost efter det jag vaknat runt sju. Bacon och ägg är bra och börja en dag med.
Då var det idag då. Inte så speciellt mycket att säga om den. Lugn och bra.
Satt och kollade på Hem till midgård. Fredde Granberg måste ha ett antal skruvar lösa.

"Lill-snorre: -Tror du inte han dog en naturlig död då?
Rövhalt:     -Men, han har ju förfan en påle uppkörd i arslet!
Lill-snorre: - Jo, då är det väl naturligt att han är död!"

Vad jag satt och garvade. Får bli ett par avsnitt till nån annan dag.

Jo, det var den dagen de!
För er som inte lagt märke till det än så är blogginlägg för dagarna utan internet uppladdade före detta inlägg.

Nu ska jag fortsätta lyssa på Smaklösa och chatta med folk. Mycket att ta igen nu:P

Morgan, out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0