8L46B i en Mini, är det genomförbart måntro? K98MC är ju faktiskt lite manligare!
Ni förstår säkert inte ett ord av vad jag jiddrar om:P
Chattade med Nas-Nas förut. Snackade såklart om bilar, vad annars lixom?
Jag föreslog en Volvo 245 med V8 som lämpligt vinterprojekt för Jonas och Bulten.
Herr Lindgren gjorde sig dock bestämd på att kombi kunde man inte äga.
En sak ledde till en annan och jag föreslog 8L46B i en Mini. Asså våran huvudmaskin...
Lite väl kanske, tror inte heller att K98MC skulle vara det minsta bättre.
Vet inte vikten på våra huvudmaskiner, men en 9K98MC väger väl minst 1500 ton.
Det ballade ut som vanligt. Som de bör sig i en diskussion med Jonas. Han berättade i Norrköping att han hade planer på ett nytt band vid namn Trainwreck, för det spårar alltid ur. Ballar ur fullkomligt.
Men men, nu är vi iaf i Köpenhamn. Är färdiglossade nån gång imorn bitti.
Denna torsdag har varit i vettingens tecken. Såg inte ens av gubben, men det tog visst hela dagen.
Till råga på allt så kom Port State Control osså. Som jag inte heller såg av.
Tar med allt i summeringen snart.
Så, summeringen av dagen. Ni undrade när den skulle komma va?
Well, vaknade som varje morgon av tonerna av Starwars av Moosebutter. Snoozade faktiskt idag till tio över sju. Drog mig sen ner och tog en stor kopp kaffe och bänkade mig framför julkalendern. Fy va dålig den är. Varför kan dom inte ge lite större budget så dom iaf kan få in bra skådisat och kanske till och med få till en bra dekor och kläder.
Jag säger inte detta för att jag blivit äldre. Skulle med lätthet kunna se Sunes Jul eller Greveholm igen.
Nu går ja off topic igen, ursäkta mig.
När skiten var över intogs frukost i mässen sen upp på hytten igen och göra sig lite i ordning.
Väl nere i maskin började vettinghetsen som sedan späddes på med Port State Control-hets.
Förstår nu vilken jobbig arbetsplats det hade varit om alla regler hade följts.
Alla dörrar måste hållas stängda till exempel, blir ett helvete att ta sig nån stans.
Men men, dagen blir iaf rätt tråkig att summera.
Moppning dit, oljetork dit, bilgepumpning hit och så lite mer moppning. Har som tur var haft med mig Olof nästan hela tiden. Jag, Olof och moppen.
Nått ska jag väl ändå komma ihåg.
Från frukost till lunch var det mest moppning och oljetork. Inget speciellt att nämna om det tyvärr. Antar att ni förstår hur det går till. Har nog moppat av alla däck i maskin igår och idag.
Jaja, inte förän runt klockan två nånting kom vettinggubben ner i maskin.
Lee blev då väldigt hispig. Jag och Olof fick order om att hålla oss i verkstaden och vara standby.
Förstår inte riktigt hans nervositet, så farligt var det ändå inte. Allt var ju i sin ordning, vilket vi också senare fick bevis på. Noll, zero, nada anmärkningar i maskin, inte på däck heller för den delen.
Wiihoo! Bra att dom inte kollade under oljespillstråget på däck bara. Där är ju nämligen en spricka xD
Men ni har såklart inte hört nått om den...:P
Chiefen var sprudlade glad och försten osså. Kom nästan stutsande in i verkstan med de glada nyheterna. När glädjen hade lagt sig och trefikat var förbi så skulle jag och Olof måla. Bra med lite omväxling iaf.
Vi skulle måla och skrubba av akter om babord huvudmaskin. Har målat vitt där förut. Nu skulle jag dock måla om den lite lätt tilltyglade isolerade ledningen som går över avgasröret. Fick därför sitta ovanpå och måla. Samtidigt moppade Olof av skottet styrbord om maskin. Det var lätt gulat efter avgasläckan för nån vecka sen. Andrej trodde det skulle målas om, men vatten och Enviroclean gjorde susen.
Ledningen ser iaf nästan ny ut igen, om man bortser från de enorma bucklor som Wärtsilä ordnade.
Jo, efter lunchen ordnade jag osså fler salt och peppar-hållare till Håkan. Eller jag modifierade de gamla.
Bokade till en plåt så den gamla hållaren fick en krok så den också kunde hängas upp på korgen.
Blev riktigt bra och Håkan blev nöjd.
Back on topic igen. Sista vi gjorde för dagen var att använda min fina schablon till att märka lyftanordningen i taket. Rene tyckte den bara skulle vara i Signal Orange, men jag flashade till det med att bara skriva SWL i orange och 1.5T i svart:D Fan va rebelliskt asså.
Drog oss sen upp för att käka ärtsoppa och pannkakor, aaaaah! Fan va gott asså. Pannkakorna är visserligen kalla, men vad gör de:D
Jepp, resten av kvällen har gått fort. Har snackat med Håkan och Olof. Såg SOS Gute förut. Synd att det var sista avsnittet. Vad har man nu att se ifam emot.
Nu har jag snart suttit här i två timmar och skrivit blogg. Ska ta mig en dusch nu, sen är det kojen som gäller.
Morgan, out!
Chattade med Nas-Nas förut. Snackade såklart om bilar, vad annars lixom?
Jag föreslog en Volvo 245 med V8 som lämpligt vinterprojekt för Jonas och Bulten.
Herr Lindgren gjorde sig dock bestämd på att kombi kunde man inte äga.
En sak ledde till en annan och jag föreslog 8L46B i en Mini. Asså våran huvudmaskin...
Lite väl kanske, tror inte heller att K98MC skulle vara det minsta bättre.
Vet inte vikten på våra huvudmaskiner, men en 9K98MC väger väl minst 1500 ton.
Det ballade ut som vanligt. Som de bör sig i en diskussion med Jonas. Han berättade i Norrköping att han hade planer på ett nytt band vid namn Trainwreck, för det spårar alltid ur. Ballar ur fullkomligt.
Men men, nu är vi iaf i Köpenhamn. Är färdiglossade nån gång imorn bitti.
Denna torsdag har varit i vettingens tecken. Såg inte ens av gubben, men det tog visst hela dagen.
Till råga på allt så kom Port State Control osså. Som jag inte heller såg av.
Tar med allt i summeringen snart.
Så, summeringen av dagen. Ni undrade när den skulle komma va?
Well, vaknade som varje morgon av tonerna av Starwars av Moosebutter. Snoozade faktiskt idag till tio över sju. Drog mig sen ner och tog en stor kopp kaffe och bänkade mig framför julkalendern. Fy va dålig den är. Varför kan dom inte ge lite större budget så dom iaf kan få in bra skådisat och kanske till och med få till en bra dekor och kläder.
Jag säger inte detta för att jag blivit äldre. Skulle med lätthet kunna se Sunes Jul eller Greveholm igen.
Nu går ja off topic igen, ursäkta mig.
När skiten var över intogs frukost i mässen sen upp på hytten igen och göra sig lite i ordning.
Väl nere i maskin började vettinghetsen som sedan späddes på med Port State Control-hets.
Förstår nu vilken jobbig arbetsplats det hade varit om alla regler hade följts.
Alla dörrar måste hållas stängda till exempel, blir ett helvete att ta sig nån stans.
Men men, dagen blir iaf rätt tråkig att summera.
Moppning dit, oljetork dit, bilgepumpning hit och så lite mer moppning. Har som tur var haft med mig Olof nästan hela tiden. Jag, Olof och moppen.
Nått ska jag väl ändå komma ihåg.
Från frukost till lunch var det mest moppning och oljetork. Inget speciellt att nämna om det tyvärr. Antar att ni förstår hur det går till. Har nog moppat av alla däck i maskin igår och idag.
Jaja, inte förän runt klockan två nånting kom vettinggubben ner i maskin.
Lee blev då väldigt hispig. Jag och Olof fick order om att hålla oss i verkstaden och vara standby.
Förstår inte riktigt hans nervositet, så farligt var det ändå inte. Allt var ju i sin ordning, vilket vi också senare fick bevis på. Noll, zero, nada anmärkningar i maskin, inte på däck heller för den delen.
Wiihoo! Bra att dom inte kollade under oljespillstråget på däck bara. Där är ju nämligen en spricka xD
Men ni har såklart inte hört nått om den...:P
Chiefen var sprudlade glad och försten osså. Kom nästan stutsande in i verkstan med de glada nyheterna. När glädjen hade lagt sig och trefikat var förbi så skulle jag och Olof måla. Bra med lite omväxling iaf.
Vi skulle måla och skrubba av akter om babord huvudmaskin. Har målat vitt där förut. Nu skulle jag dock måla om den lite lätt tilltyglade isolerade ledningen som går över avgasröret. Fick därför sitta ovanpå och måla. Samtidigt moppade Olof av skottet styrbord om maskin. Det var lätt gulat efter avgasläckan för nån vecka sen. Andrej trodde det skulle målas om, men vatten och Enviroclean gjorde susen.
Ledningen ser iaf nästan ny ut igen, om man bortser från de enorma bucklor som Wärtsilä ordnade.
Jo, efter lunchen ordnade jag osså fler salt och peppar-hållare till Håkan. Eller jag modifierade de gamla.
Bokade till en plåt så den gamla hållaren fick en krok så den också kunde hängas upp på korgen.
Blev riktigt bra och Håkan blev nöjd.
Back on topic igen. Sista vi gjorde för dagen var att använda min fina schablon till att märka lyftanordningen i taket. Rene tyckte den bara skulle vara i Signal Orange, men jag flashade till det med att bara skriva SWL i orange och 1.5T i svart:D Fan va rebelliskt asså.
Drog oss sen upp för att käka ärtsoppa och pannkakor, aaaaah! Fan va gott asså. Pannkakorna är visserligen kalla, men vad gör de:D
Jepp, resten av kvällen har gått fort. Har snackat med Håkan och Olof. Såg SOS Gute förut. Synd att det var sista avsnittet. Vad har man nu att se ifam emot.
Nu har jag snart suttit här i två timmar och skrivit blogg. Ska ta mig en dusch nu, sen är det kojen som gäller.
Morgan, out!
Kommentarer
Postat av: Pappa Lasse
Om nu julkalendern är så jävla dålig. Varför ser du då på den?
Omigen vad är vetting för nåt. Besiktiningsman lr?
Ha de bra du grabben
Postat av: Johan lindberg
Hej Mogge!
Bra blogg, tycker dock du kunde tagit med "Jul i Kapernaum" bland gamla julkalendrar som gärna får gå i repris, är ju riktigt bra. Ha det bra!
Trackback